Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (czternastu) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie można wysłać za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Sprzedającego: 37-100 Łańcut, ul. Boczna Kasprowicza 5 bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@galparts.pl. Klient może skorzystać z Formularza Odstąpienia od Umowy.
Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi drogą elektroniczną, liczy się od dnia wydania Towaru w przypadku Umowy sprzedaży, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi drogą elektroniczną od dnia jej zawarcia.
Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przesyła Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu wiadomość e-mailową będącą potwierdzeniem otrzymania wyżej wymienionego oświadczenia.
W razie odstąpienia od umowy, Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi drogą elektroniczną jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim odbierze Towar lub w chwili podjęcia próby dostarczenia tego Towaru przez przewoźnika, zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorca Uprzywilejowanemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.